Po ostatniej serii artykułów zawrzało w branży programistów

Witam

Po ostatniej serii artykułów zawrzało na forum 4programmers.pl

Poza serią wyzwisk od idiotów, wybierania faktów, próbom ukazania, że nic nie umiem, niektórzy zwolennicy wielkiego moderatora Shalom okrzyknęli się wielkimi guru z dziedziny programowania.

Jak pisałem byłem kierownikiem IT i uczono mnie jak robić z ludzi idiotów, by zbijać stawkę, by sprawiać, by ludzie czuli się matołami. Ja jednak tego nigdy nie robiłem, gdyż pracując dla zagranicznych firm, zawsze byłem Polakiem, kosztem kariery i trzymałem z załogą, nie z zagranicznym kierownictwem. Widać do niektórych zwolenników Korwina bardziej pasuje określenie Volksdeutsche, a nie patriota. Powołują się oni wciąż na liberalizm, nazywając mnie lewakiem. Nie widzę nic złego w poglądach lewicowych. Grupa ludzi tak zwanych liberałów (głównie popierających Korwina) uważa się za lepszych. Nie są oni lepsi, tylko stworzyli grupy wspierające się nawzajem. Normalny człowiek nie ma dostępu do ich „komnaty tajemnic”. Jako programista wiem jak należy programować. Uczyli mnie ludzie, którzy osiągnęli wiele sukcesów w PL oraz za granicą – także w USA. Sposób rekrutacji i programowania większości polskich speców daleko odbiega od tego wzorca. Nie wiem tylko, czy oni go nie rozumieją, czy po prostu manipulują. Może nic nie umiem, bo się nie uczyłem u nich… Może gdybym się uczył u nich za 50zł za godzinę przez rok, to może by mi chociaż coś miłego napisali. Nie wiem.

Jeśli ktoś jest przeciętnym programistom, to warto by kierownik myślał, że ten obok jest gorszy. To niestety technika tych ludzi. Ja nie uważam się za świetnego programistę. Cały czas się uczę i doskonale. Aktualnie wykonuję coraz więcej projektów dla siebie. Moje portfolia są przygotowane tak, by były profesjonalne na rynek średni i niski. Nie zamierzam tworzyć stron internetowych za 2.000 zł – zaawansowanych wizytówek, bo i tak mało jest osób, które chciałyby taką kupić. Większość wizytówek dla firm to są koszty rzędu 200-300 zł. To są najprostsze strony jakie można zrobić w przyzwoitej jakości. Tymczasem niektórzy użytkownicy forum atakują mnie, pisząc, że umieją robić lepsze strony. OK, ale czy te Wasze strony też kosztują tyle, czy więcej? Czy zapytaliście jaki jest target tych stron? Czy macie w ogóle pojęcie o marketingu?

To typowy przykład braku wiedzy filozoficznej, z której tak się nabijają na forum. Niektórzy użytkownicy piszą, że filozofia jest nikomu niepotrzebna. Może im nie, dlatego piszą takie głupoty ośmieszając się. Nie raz pisałem i powtórzę jeszcze raz – nie interesuje mnie współpraca jakakolwiek z ludźmi, którzy gdy mam 100% pewności, że mam racje piszą mi, że jestem idiotą. Znam swoje miejsce w świecie (mniej więcej, bo dążę cały czas wyżej) i na pewno nie jest to rynsztok, do którego na siłę próbuję mnie zaciągnąć niektórzy użytkownicy tego forum.

Jako, że odrobinę się poddenerwowałem, to od razu napiszę o pewnym aspekcie. Znowu będzie wrzawa, ubliżanie i morze hejtu. Niech będzie.
Zobaczymy czy zyski hurtowni spadną http://www.computerworld.pl/news/401382/Dystrybutorzy.rosna.dzieki.sztuczkom.podatkowym.html
http://www.wykop.pl/ramka/2536397/fiskus-chce-wykonczyc-gigantow-it/Moim zdaniem tak, gdyż wiele rzeczy dzisiaj w IT zaczyna odstawać od norm – robienie z człowieka wielbłąda, udowadnianie, że nic nie umie (mobbing), wmawianie, że po kurach się będzie zarabiało gruby szmal itp itd.
Gdy spojrzałem na wykres światowy zapotrzebowania na programistów, to pokazuje on tendencje spadkową. To samo w wyszukiwaniu w google słowa programmer. Chyba w branży zaczyna się robić ciasno.

Pozdrawiam

Dodaj komentarz