Jak poznać dobrą a jak złą firmę

Witam

Dzisiaj opowiem Wam jak poznać dobrą i złą firmę i jak mi się to udało – na co zwracałem uwagę.

Zacznijmy może od złych firm. Pracowałem w pewnej firmie. Dyrektor z zagranicy był OK, kierownik z Polski nie bardzo. Dyrektor nie zawsze wiedział, co się w firmie dzieje. Z wynagrodzeniem nie było łatwo się porozumieć. Kierownik umiejący mniej niż pracownik zarabiał więcej, ale ponosił też ryzyko – jak coś zginęło to kierownik musiał się nasłuchać, finansowo podobno również odpowiadał. Gdy odchodziłem z firmy, przepowiedziałem jej upadek, gdyż nie dbali o dobrych pracowników jak ja – płacili mi mniej niż gorszym pracownikom. Firma z wiodących, zeszła na dalszy plan. Oczywiście nie stało się tylko dlatego, że zwolnili mnie :). Zwolnili wielu dobrych pracowników, gdyż upominali się oni o swoje. Podobnych firm znam więcej, gdzie dobry pracownik jest wart mniej niż znajomy.

Teraz o firmie, która zasłużyła moim zdaniem o wspomnieniu jej nazwy. Chodzi o giełdową firmę InterCars. Pewnego dnia znajomemu mojego ojca poszedłem pomóc przy bazie danych tej firmy. Nie mogliśmy się do niej dobrać. W końcu zadzwoniłem do firmy i zapytałem co należy zrobić. Wyjaśnili mi i doznałem olśnienia. Baza była szyfrowana a za dostęp do niej należało zapłacić. Już wtedy wiedziałem, że firma dba o dobro swoje, swoich akcjonariuszy oraz pracowników. Wiedziałem, że to jest dobra firma i zamiast współpracy z tą firmą poleciłem znajomemu zakup akcji spółki. Nie wiem czy kupił, wiem natomiast, że akcje w okresie około 5 lat wzrosły o 1000% od poziomu w którym poleciłem zakup. Czasem należy dokonać wyboru. Można współpracować z firmą mając jej akcje, można tylko współpracować albo tylko posiadać akcje. Dowodzi to, że dobra polityka firmy może ją wynieść na szczyt albo pogrążyć na dobre.

Jeśli jesteś zainteresowany doradztwem inwestycyjnym zapraszam do kontaktu http://arfen.radom.pl/finanse/inwestycje.html
Jeśli chcesz, żebym audytował Twoją firmę i powiedział Ci, czy Twoi pracownicy są zadowoleni z pracy a jeśli nie to co im się nie podoba, daj znać i umów się ze mną na spotkanie.

Pozdrawiam i jak zawsze życzę udanych inwestycji.

Skomentuj

